חיזוק הקשרים עם המדינה השיעית: שר החוץ יבקר באזרבייג'ן

שלמה ריזל No Comments on חיזוק הקשרים עם המדינה השיעית: שר החוץ יבקר באזרבייג'ן

שר החוץ אלי כהן יוצא היום לביקור מדיני באזרבייג'ן, מדינה מוסלמית שיעית במיקום אסטרטגי בדרום הקווקז ואחת ממדינות המפתח העולמיות בתחום האנרגיה. כהן צפוי להיפגש עם נשיא אזרבייג'ן ושרי החוץ והכלכלה

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן יחל היום באזרבייג׳ן (שלישי) ביקור מדיני במרכז אסיה. השר אלי כהן צפוי להיפגש עם נשיא אזרבייג'ן אילהם עלייב ושרי החוץ, ג'ייהון ביירמוב והכלכלה, מיכאיל ג'ברוב. הבכירים ידונו בקשר המתהדק בין המדינות בתחומי הביטחון האזורי, הכלכלה, האנרגיה, החינוך, האקדמיה, התרבות וספורט ועוד.

ביקור שר החוץ אלי כהן באזרבייג'ן, מגיע על רקע התהדקות התיאום בין הממשלות והיחסים החמים והאסטרטגים שהגיעו לשיא בימים אלה עם פתיחת השגרירות האזרבייג'נית בישראל, (אזרביג׳ן היא המדינה השיעית היחידה שפתחה שגרירות בישראל) ומינוי שגריר קבע של אזרבייג'ן בארץ לפני כשלושה שבועות.

שר החוץ כהן יעמוד בראש המשלחת הישראלית למפגש הועדה המעורבת עם אזרבייג’ן ויוביל משלחת עסקית הכוללת 20 חברות ישראליות מתחומי ביטחון סייבר, HLS (ביטחון מולדת), ניהול משק מים וחקלאות.

המשלחת העסקית, שאורגנה ע״י אגף כלכלה במשרד החוץ, מכון הייצוא ושגרירות ישראל בבאקו, תקיים עשרות פגישות עם חברות וארגונים ממשלתיים באזרבייג׳ן.

שר החוץ אלי כהן: "אזרבייג׳ן היא מדינה מוסלמית ומיקומה האסטרטגי הופך את הקשר בינינו לבעל חשיבות רבה ופוטנציאל גדול. אני יוצא היום לביקור מדיני חשוב על מנת להמשיך לבנות, יחד עם ידידינו הטובים בבאקו, חזית אחידה ותקיפה מול האתגרים המשותפים לנו והעמקת שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, הביטחון האנרגיה והחדשנות. המשלחת הכלכלית של חברות ישראליות חשובות שאנו מובילים היום היא עוד מימד לשיפור היחסים הטובים והגדלת הסחר בין ישראל לאזרבייג'ן".



0 תגובות